*
„A tökéletes transzcendens tudás (prajñāpāramitā) akkor valósul meg, amikor - az öntudatbeli fogalomalkotás hiányában és a valóságra ráébredt tudat megkülönböztető felismerése révén - már nem esik bele a kettősség egyik végletébe sem.
Mivel a tudat alaptámaszának átfordulása (āśraya-parāvṛtti) megtörtént, a korábbi karmikus hatások ereje eloszlott, a saját közvetlen tapasztalatán keresztül eléri a nemes ösvényt.
Ez a prajñāpāramitā.”
Saddharmalankavatarasutra, Vaidya 96 (Laṅkāvatāra Sūtra)
(tatra prajñāpāramitā yadā svacittavikalpābhāvādābuddhipravicayātprativicinvan antadvaye na patati āśrayaparāvṛttipūrvakarmavināśataḥ, svapratyātmāryagatipratilambhāya prayujyate, sā prajñāpāramitā)
*